جاذبه های گردشگری آنتالیا
نوشته شده توسط : سیمین

پاموک کاله آنتالیا

یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مکان های آنتالیا پاموک کاله است که توجه بسیاری از مسافران تور آنتالیا را جلب کرده است.پاموک کاله آنتالیا دارای آبشارها و غارهای طبیعی و استخرهای طبیعی بسیار زیبا و همچنین تراس های از جنس سنگ های رسوبی می باشد که به دلیل رسوب باقی مانده و وجود چشمه های آب گرم شکل خاصی به خود گرفته است. در پاموک کاله آنتالیا 17 چشمه آب گرم با دمای حدود 212 درجه سانتی گراد وجود دارد که حتی تصور شنا کردن در چنین چشمه هایی آن هم با دمای 212 درجه کاملا غیر ممکن است. اما آبی که از صخره های زیبای پاموک کاله آنتالیا به سمت پایین سرازیر شده اند دارای دمای 35 درجه سانتی گراد می باشند که حوضچه هایی پایین این صخره ها را پر می کند. همچنین به دلیل وجود رسوب و املاح اطراف پاموک کاله این منطقه شبیه پنبه شده است که این منطقه را بسیار دیدنی کرده است و مسافران تور آنتالیا با رفتن به آنجا می توانند لحظات خوبی را سپری کنند. پاموک کاله آنتالیا به دلیل وجود سنگ های آهکی متخلخل به قلعه پنبه ای شهرت دارد و همچنین آب های روان این منطقه باعث ته نشین شدن کانی های کربناتی شده که آن ها را به شکل تراس های طبقه طبقه در آورده است و با رودخانه مندرس در تماس است و در نزدیکی دریای اژه قرار دارد و دارای آب و هوایی معتدل می باشد. حوضچه های آهکی این منطقه خاصیت درمانی نیز دارد و بری بیماری های قلبی , فشار خون , بیماری های پوستی , بیماری های گوارشی و... بسیار خوب می باشد و به همین دلیل بسیاری از مسافران تور آنتالیا به آنجا برای درمان می روند.

 

موزه باستان شناسی آنتالیا

 

یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا موزه باستان شناسی است که در این موزه آثاری از دوران پالئوتیک در دوران عثمانی که با دست ساخته شده  است به نمایش گذاشته شده است.این مکان توریستهای زیادی را به خود جذب کرده است و نشان دهنده تاریخ کهن آنتالیا نیز می باشد.

پارک ملی آنتالیا

یکی از مکان های دیدنی آنتالیا پارک ملی است که در 92 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است. اين پارک دارای دره اي با انواع گونه هاي جانوري و گياهي می باشد . در كنار اين پارک تنگه اي 14 کیلومتری قرار دارد كه به موازات رودخانه كوپرو آنتالیا می باشد . عمق اين تنگه در بعضي از مناطق به 400 متر نیز مي رسد . رستورانهاي موجود در كنار اين تنگه با پخت و سرو غذاهاي دريايي جلوه ای به اين منطقه بخشيده اند پل الوک كه ساخت آن به دوران روميان برگشته و بر روي تنگه قرار دارد.مسافران تور آنتالیا می توانند به پارک ملی آنتالیا برای گذراندن یک روز خوب بروند.

 

مطالب مرتبط:

تور آنتالیا اردیبهشت 95

 تور آنتالیا خرداد 95

تور آنتالیا تابستان95  

تور آنتالیا ویژه تعطیلات اردیبهشت 95

 تورهای آنتالیا ویژه تعطیلات خرداد 95

تور های آنتالیا ویژه تعطیلات تابستان 95  





:: موضوعات مرتبط: تور آنتالیا , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های آنتالیا,اماکن دیدنی آنتالیا,جاذبه های گردشگری آنتالیا,مکان های دیدنی آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: